Merdeka merdeka Merdeka!!!!

ASSALAMUALAIKUM...

Patutnya n3 ni untuk semalam...tapi entah macam mana tpublish hari ni...maka paham2 aje la ...heheh

Tanggal 31 bulan lapan 57...Merdeka Merdeka tetap la merdeka..lallaaa...
31 ogos masih segar dalam ingatan aku ...kenapa ? Ade ape?? Merdeka la...negara kita Malaysia mencapai kemerdekaan pada date ni...of course la ramai dah tau kan...
Tapi kan ramai tak tau kan ..date ni aku telah mengikat tali pertunangan dengan suami ku sekarang....heheh...sudah Lima tahun berlalu...

Hari ni juga seorang sahabat aku Turut mengikat tali pertunangan...ooo...memang tiruuuu ni....silap2 nanti kawin pon ikut date aku kan kan kan.. Hahahaha....
Sorry sangat aku tak dapat tolong solekkan kan ko...ko tau kalu aku solekkan karang bakal tunang ko tak kenal pulak....aku tak retiii le...lagi pon sekarang ni aku kat luar negara....ape pon tahniah la yek!!!! Semoga ko Kekal dengan die....jangan cari orang lain!!! Amaran keras ni...

















**harini masha bertunang...tahniah!!!

Ini pic aku bertunang...5 tahun lalu...:)

Terima Kasih Daun Keladi Ada Masa Datang Lah Lagi

Photo 1 Syawal..


Assalamualaikum...
Pejam celik pejam celik hari ni dah pon 20 Syawal kan...Sekejap je masa berlalu...
Alhamdulillah tahun ni ramai tetamu sampai kerumah sewa daku...
Kalau tahun lepas cume ahli kelurga terdekat je almaklum la kami baru je pindah ke rumah sewa tu....
Tahun ni  pagi raya kat umah mertua...
Tengahari baru balik kerumah mak...
Moh le kite layan mata dengan gambar2 yang sempat daku rakamkan...



Tiga orang cucu mak n bapa mertua ku...
Alesya,Deena dan Danish...




Hajat dihati mak dan bapa mertua nak bergambar berdua je..tapi cucu2nye pon sibuk menyelit jugak maka tak dapek la depa beromantik bergambar berdua...hehehehe...



Yang ini dah kat umah mak saya....

Ni adik beradik aku..Yang tudung hijau akar ipar ku...Wakil abang yang dah p marhaban...
Adik beradik kecil...adik beradik besau tak balik raya pertama sebab tahun lepas dah balik...Raya kedua baru depa sampai...:)



Alesya je budak kecik kat umah ni...So die lah jantumg dia la intan dia la segalanye setakat ni..heheeh

Tahun depan Insyaallah bertambah lagi ahli keluarga...sekarang ni akak dengan adik tengah berbadan dua...









Nenek dan cucu...insan bermakna dalam hidup aku...:)

Ini mak aku... i love u mak.....



Papa kameraman tak bergaji..tq ...Ku selitkan jua gambar mu sayang...hehehe






Photo 2syawal,3syawal ,4syawal dah seterusnye ade jugak la...tapi idok la banyak...:)
lain kali kuselitkan disini yek...:)

Terima Kasih Daun Keladi Ada Masa Datang Lah Lagi

Kasut raya Alesya :)

Assalammualaikum

Tahun ni papa yang nak pilih kasut raya untuk alesya...mama ok aje....tapi dah nak raya pon papa tak pilih kasut untuk alesya...bile ada mama berkenan papa tak berkenan pulak...ikutkan aje la...
Nak diceritakan satu malam kami sekeluarga je jalan kat expo parit raja...terjumpa la satu kasut sport adidas ni....si papa pon berkenan....maka beli la papa kasut tu untuk alesya....tapi mama kata kalau pakai baju kurung ye tak sesuai...papa pon bercadang nak beli lagi satu untuk alesya...







Bermula episod kisah suke duka mencari kasut raya alesya....heee....

- cari kat carefour batu pahat = tak jumpe/ tak berkenan/tak lawa
- cari kat packson batu pahat = tak berkenan
- cari kat batu pahat mall = pon papa tak bekenan
- cari kat the store batu pahat = ada berkenan tapi tak de saiz....
- cari kat pekan pekan parit sulung = tak cantik kate papa,mama pon tak berkenan..
- cari kat bandar batu pahat= ade berkenan tapi nanti la dulu beli kate papa......aikkkk bile nye nak beli papa oiiii....hahah
- cari kat pekan yong peng je la kate mama.....tapi papa busy cat umah jadi ye tak jadi cari....mama pon malas nak p cari seseorang sebab nanti papa kate tak lawa...

Besok dah nak raya ni...kasut tak beli pon lagi....sampai dah Balik kg pon tak de kasut lagi ....bermula episod mama merengek2 Mintak papa belikan jugak kasut raya untuk alesya....kecian gak kan pe pagi raya tak de kasut raya....walaupun alesya tak tau pape tapi mama cian kat die tak de kasut raya...hehe
Si papa pon naik moto je p cari kasut raya Alesya...Malam raya jalan sesak tu papa naik moto je...mama tak ikut sekali mase tu...


Berapa kali la papa call mama untuk pilih kasut yang sesuai...mama ok kan je sebab tak nampak depan mata kan...
Dalam satu jam papa balik bawak kasut...wah ...catik....tapi....




Besau cikit la ...


Dah sudah macam ne nak pakai kalu lagu ni...patah la balik dengan harapan kedai tadi tu tak tutup lagi...

Tunggu punya tunggu papa tak balik- balik..call pon tak....risau gak..lama pulak....


Dalan 2 jam lebih papa baru balik...papa bawak balik dua kotak kasut...Kasut yg asal tadi tak dapat tukar sebab kedai dah tutup...so papa beli kasut lagi kat kedai yang lain...


see...ni la kasut  raya alesya tahun ni...

Kecik cikit kasut ni...
Kasut ni sebenarnye Alesya ada pilih dekat kedai bandar Batu pahat tempoh hari...akhirnye jadi milik die jugak...
Kasut yg besau tu kami simpan aje la...nanti dah muat boleh pakai kan...
Bermakna Tahun ni kasut raya Alesya ada tiga pasang la kan...huhuuu...Tak  pasal2 je...



Tapi kan banyak2 kasut raye tu selipar ni jugak yang mudah dipakai dan selalu Alesya pakai...heeee


Terima Kasih Daun Keladi Ada Masa Datang Lah Lagi

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin



Kami di 1 syawal...


Walaupon hari ni dah 6 syawal tapi rasenye masih belum terlewat saya sekeluarga mengucapkan selamat hari raya maaf zahir batin ...
Kepada kawan2 maya,maaf jikalau selama ini komen2 saya ade menguris perasaan anda...Terutama ahli2 GSF yang ku cintai...:)
Mintak maaf zahir batin ye...:)



p/s : GSF sekalian,Kad raye ku dah terima belum,tapi sya nak mintak maaf kalu ade yg tertinggal yek...Ade rezeki lain kali mungkin...:) maaf bebanyak....



Terima Kasih Daun Keladi Ada Masa Datang Lah Lagi

Menu berbuka puasa:)

ASSALAMUALAIKUM

Wah lagi berapa hari aje nak raya kan...alhamdulillah kite sudah nak sampai ke muncak pendakian kata orang.... Di malam terakhir ni mari lah kita sama2 meningkatkan amalan kite...insyaallah bertemu satu malam yang istimewa tu....:)

Bulan puase tahun ni idak la daku ni boleh balik awal Dari pat keje...balik macam biase je...pukul 5 balik gitu gini pukul 5.15 baru kuar opis...idak la terus balik,anak dulu tau ..dalam 15 minit perjalanan amik budak kecik tu....biase nye aku sampai umah dalam pukul 6. ..mandi manda bagai...baru la boleh masak...berperang la daku didapur...huhuu...selalu dapat masak yg simple aje la....kalu agak malas aku beli je..ngeeee..

Meh la tgok ape aku masak...hehe...

Nasik Ayam
Suke makan kat bawah je macam ni...Walaupon ade meja makan ia nye jarang digunakan...Hehe

Teko kecik tu kerja anak sye...die pon nak tolong hidang bagai gak kan...

yang ini saya beli..hehhe..cume masak sayui aje mase tu...

Yang ni mase aku berbuke dengan semua staff tempat koje...sorry ye makanan yg dah habis aje dapat amik gambar..hahaha ( Nasi Arab)

Tu aje pic yang ade..nak amik pic tiap2 hari tak dan plak..hahhahaha...:)
Dah nak raye baru nak sibok post menu berbuke kan...lambat..hehehe



p/s : semalam aku berbuke puasa dengan geng sekolah dirumah...Sonok wooo...sampai lupe nak amik gambar bagai...:)

Terima Kasih Daun Keladi Ada Masa Datang Lah Lagi

Tudung raye...


Assalamualaikum...

Ini kisah tudung raye bukan tudung saji tau..Tahu idak tudung raye yang macam mane sesuai dipakai,....sebenarnya ter pulang pada individu la kan....nak tudung fareeda nak tudung Syria,nak tudung bawal...terpulang ...aku tahun nak pakai tudung bawal aje...ade jugak la tudung lain tapi lebih kepada bawal...
Ni nak bgtau aku beli gak tudung untuk alesya....tapi macam pelik lak aku tgok die pakai....



Kalu yg ni comil kan...
tapi ini bukan tudung die...ini tudung acu Alesya..hehehe...try pakai...ok je tgok...



Konon2 mengaji...:)


Yang ni nampak pelik plak...hahahah...tak tau la die nak pakai idak raye ni...kena ajar juga kan...:)
Cap tudung ni nampak cam pelik .kembang kat tepi tu.....huhuu
Tudung ni memang aku belikan khas untuk Alesya....

Tengok la tu kembang je cap nye...Nak adjust lagi Alesya dah tak pandai diam...Haha...

Mungkin kena gosok bagi elok cikit kot...Mintak2 die nak la pakai raye nanti...hehehe



p/s : Kasut raye tak beli lagi...Balik ni  ingat nak p cari...:)

Terima Kasih Daun Keladi Ada Masa Datang Lah Lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All Right Reserved © Cute Mama ~ Design By Mama Arina