Ditelan mati mak, diluah mati bapa


Assalamualaikum...

Ditelan mati emak, diluah mati bapa
Maksud: Keadaan yang amat serba salah. Peribahasa ini cukup untuk menggambarkan satu situasi dimana manusia berada dalam keadaan tersepit di antara dua keadaan atau antara dua pihak atas sebab-sebab tertentu....


Semoga Allah permudahkan aku dan keluarga aku...semoga ada jalan yang sesuai untuk aku dan keluarga aku....amin ya Allah....

Di antara wang ringgit dan kebahagian mana yang kamu pilih???
Nak bahagia perlukan wang bukan...kalau tak da wang macam mana nak bahagia.....
Tapi wang bukan segalanya..,Kebahagiaan di sana lebih utama kan....pilihan ditangan kamu....:)




Terima Kasih Daun Keladi Ada Masa Datang Lah Lagi

27 comments:

are_lin@yu said...

betul tu..zaman skrg zaman duit..tp kebahgiaan mmg prlu..duit byk xbhgia xblh jgk.

HeNRieTTa JoSe said...

kebahgiaan tidak boleh dibeli....walau berjuta wang kita miliki....rietta plih kebahgiaan, kerna wang juga bleh dicari, walau perit jerih terpaksa ditanggung...

Kakzakie said...

Kakak rasa dlm environment sekarang ni lela duit pun perlu utk menjamin kebahagiaan...

norhidana miswan said...

susah juga utk memilih satu antara dua, sbb kedua2nye penting dlm hidup kite... fikir baik2, jgn lupe bt solat istiharah mintak petunjuk dr Nya

Mrs Velentine said...

semoga dipermudahkan kak..

Mrs Velentine said...

semoga dipermudahkan kak..

Farah Waheda Wahid said...

pernah juga mengalami keadaan sebegini... apa2 pun... semoga segalanya dipermudahkan buat akak... ^_^

Deqla Manjew said...

ish mcm rumit je ni? nape ni dear?? mmg serba slh kalo bab nk memilih di antara 2 nih.. solat istiqarah k! moga dpt jln & buat la keputusan yg bijak.. ;)

Busyra Bt Takiyudin said...

ya betul tu. wang bukan segalanya..
apa pun yang terjadi pasti akan ada kesudahan yang baik. InsyaAllah.. sebaik2 perancang, DIA lah yg paling terbaik..

9n0L4 said...

bile bahagie pasti duet akan menyusul. insha Allah. ;)

Tihara said...

buat piliihan yang terbaik, insha Allah

Si Matatajam said...

Apa yg buat Lela dalam dilema ni?

Chic Na said...

apapun keputusan yg dibuat harap2 adalah yg terbaik utk lela sekeluarga. ;)

izan mama mia said...

mmg ssh nak buat pilihan kalau kena pilih

Cik Nur™ said...

seakan rumit untuk memahami.
apapun yg sedang akak lalui,
moga tabah hendaknya...

InsyaAllah..moga diipermudahkan segala urusan.. :)

Mr. Doctor said...

If you have to choose between love or money.. What colour would your lamborghini be? Haha

aReLaN said...

walau apa pon pilihan kita, setiap apa yang ditentukan ALLAH ada hikmahnya tersendiri kan.

Kesuma Angsana said...

kita dikurniakan akal fikiran dan gunakn dgn sbaik2nyer untuk membuat pilihan terbaik... tq atas ucap selamt untuk adik yer

Mrs Velentine said...

klik2 digi

Hasrina said...

we can have it all but not all at the same time...hukhuk ugly truth

btw semoga happy and good luck

Cho Zila said...

sembahyang istikharah untuk mendapat panduan dari Nya... buatlah pilihan dengan hati terbuka...

Karukord jagau said...

hai cik Lela...utk cik lela ada la....ni ha cendol semangkuk hehehe

http://karukordjagaus.blogspot.com/2013/04/happy-birthday-untuk-lelamaisara-dan.html

Nurul Ain Zulkarnaind said...

smoga dpt buat pilihan yg btol

Etuza Ezawarna said...

doalah agar dimudahkan urusan, adapun ujian itu adalah dariNya, kita kena bersabar dan tawakal...

Cik Aini said...

moga semuanya baik2 sj ye mama Lela :)
zmn skrg mmg nk bahagia kena ada wang tp wang bukan jaminan tuk bahagia.betul kan :)

LYAfrina said...

apa pon y berlaku.lya doakan moga smuanya dipermudahkan..

N.Aima K said...

kena bagi situasi huhuhu baru ble tlg fikirkan sama2 huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All Right Reserved © Cute Mama ~ Design By Mama Arina