Perempuan

 
  
Kesian Perempuan.
diam — dia lemah .
lantang — nampak salah .
mesra — dia gatal .
pasif — dipijak-pijak .
kahwin — bila beranak? .
tak kahwin — pasti digelak .
berhijab — dikata kolot, jahat, menunjuk² .
tak tutup — lagilah heboh .
setia — dimadu laki .
curang — dicanang keji .
terlalu cinta — dimain²kan .
terlalu berjaga — dimarah²kan .
menangis — rimas selalu .
mata kering — dipanggil kepala batu .
buat betul — pelbagai benda dipersoal .
buat silap — sekampung berbual .
tp UNTUNG perempuan sebab setiap kali dilemparkan
kejian & hinaan, SYURGA adalah tempatnya, cukup hanya
menjadi SOLEHAH kerana ALLAH, patuh segala perintah
Allah, insyallah dirinya sebaris dgn para bidadari &
mungkin lebih atas lagi, dengan izin Allah di syurga kelak,
insyallah
 Sumber:FB
 
 
 
p/s:  Macam dah lame plak tak update pasal Si comil mama..Hiihi..


Terima Kasih Daun Keladi Ada Masa Datang Lah Lagi

32 comments:

9n0L4 said...

pendek kate, serba tak kena kan. huhu.

Mrs Velentine said...

betul tue

Cik Nur said...

kan..semuanya salah..
apapun bykkan bersabar, insyaALLAH syurga gangarannya... InsyaALLAH..

p/s: nur dulu kak, xsampai rm2 pun dalam nuffnang.. hihih

Cik Nur said...

oh ya.. mg lama pun akak tak citer pasal alisha dak kiut tu.. lepas ni up story alisha ye.. :)

winduu.. :)

dEdEQ dE wIshEs said...

ALHAMDULILLAH .. KAN .. JADIK PEREMPUAN TERSGT2 BERUNTUNG

dya bunga said...

mmg untung jadi perempuan..:D

kinara kinatara said...

sokong...semua yang di buat x kene je di mata orang:)

Chic Na said...

betul tu. hanya dipandangan manusia je kita mcm tu.

Si Matatajam said...

Tu la fitrah seorang pompuan..tapi banyak ganjaran pahala dr Allah bg sorang pompuan yang solehah...

Cho Zila said...

kena sabar dan redhajerler yerk.. harap kita mampu...

izan mama mia said...

tapi saya bangga jadi perempuan

LYAfrina said...

suka baca ni..
mmg betul..tp apa pun..wanita adalah sebaik ciptaanNya...

UmmiSyarni said...

Manusia ni mmg serba tak kena kan.

Everything's Everythings said...

Hahah tu lah kan nk buat mcm mana ;P
mulut org xboleh tutup, yg boleh kita sabar nk menerima ajelah xD

BERT said...

sbb tu pmpuan kene berjga selalu aagr x dtg fitnah.. mmg susah jd pmpuan.. tp sgt beruntung jd pmpuan..kan?

Cikgu Ma said...

memang banyak kena sabar...

fieda said...

betul tu..mmg pompuan ni byk betul ujiannya dan byk2 kena sabar..

fieda said...

betul tu..mmg pompuan ni byk betul ujiannya dan byk2 kena sabar..

fieda said...

betul tu..mmg pompuan ni byk betul ujiannya dan byk2 kena sabar..

Arina Shamsul said...

alhamdulillah..bersyukur sangat jadi perempuan,banyak sangat kelebihan kaum perempuan sebenarnya yang tidak akan dirasai oleh kaum lelaki :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

untung jd pompuan kan :-)

Deqla manjew said...

betul tu.. untung jadi pompuan..yg nk tukar jantina tu xtau la pasai pa.. rugi2.. huhu

Yana Libra said...

yang penting kena banyak sabar jadi perempuan ni kan :)

Masz Sidek said...

yup... kesian wanita... tp kita wanita ni ada semangat yg kuat...

ros_reeza said...

serba tak kena jadinya :(

Cinta Misteri said...

Redha dilahirkn sbg perempuan. Alhamdulillah bila CiM di sygi lelaki2 & jg org2 sekeliling.

Suka baca quotes tu. Ada kebenarannya.

Cik Aini said...

btul2..
beruntung jd pompuan kan..
syukur sgt2 wpun x kawin lg & maybe ada org gelak.haha :)

pinky said...

suka quote ni...salam kenal ya....=)

wan nurul hezrina said...

syukur dan menerima qhada dan qadar...alhamdulillah jugak=)

ieedaz @ mama_isha said...

Syukur Alhamdulillah..lelaki ke perempuan pasti ade kelebihan masing2...tp yg pasti, mama bangga jadi seorang ibu..hehe :)

~Cik Sweety~ said...

tidurr lgi baguss..hikhikkk

shuhadaothman said...

kne bykkan sabar la kte ni kan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All Right Reserved © Cute Mama ~ Design By Mama Arina