Jogyakarta Trip Part 3


Ini cerita hari kedua di Jogyakarta...He...ade lagi cerita ni...tak habis lagi..jangan jemu ea..Kalu jemu pon buat buat la tak jemu ea...
Hari kedua rombongan kami dibawa ke Borubudur temple...Tempat ni adalah salah satu daripada 7 keajaiban dunia...Kenape ajaib ek...teruja nak tau mase tu...

Bergambar di hadapan Borubudur Temple...
Besar rupenye temple ni...
Yang ini dalam perjalanan ke borubudur tu...jauh jugak berjalan...
Kenapa kena pakai kain tu ...heeee...ini menunjukkan kami bukan warga negara indonesia...Maksud nye pelancong luar negara..
Sebelum sampai ke atas kami kena naik tangga...naik semput jugak naik tangga tu tau...Kurang stamina aku ni..heheh...Baru naik berapa anak tangga aku dah penat..hahha...kejap2 berhenti...tak larat seh....
Akhirnye kami sampai ke puncak....
besar betui temple ni...Ukiran dinding nye unik...Terer jugak tukang dulu2 ni ek....
Patut la tersenarai daripada 7 keajaiban dunia..memang unik ...
Sebelum turun dari sini harusla posing dulu....:)
Kata bos aku kat sini ade satu batu untuk mohon hajat..idak la aku jumpe batu tu...ini kepercayaaan masyarakat mereka la kan...Kalu jumpe pon tak kan la nak mohon hajat kat situ plak..
Sebelah petang nye kami dibawa ke gunung merapi atau pon gunung berapi...
Kami dipahamkan gunung merapi ni masih aktif tau...Wah kalu meletus mase tu macam ne...huwaaaa...
Nak naik ke atas kami kena naik kenderaan ni...Kena sewa dalam 300 ribu rupiah  kalu tak silap..aku pon lupe2 ingat...dalam 90 ringgit malaysia macam tu...
Naik kenderaan ni memang tak boleh lupe...Macam aksi sukan lasak sudah..sakit2 badan semua..maklum la jalan nye tak de la ber tar tu.Jalan berbukit berlubang berair semua ade..memang extrem....
Jerit pekik jangan cakap la...sampai sakit tekak dibuat nye...Ade video nye tapi ku segan nak up kat sini..hehehehe


Ini batu alien...Kenapa alien ?? Kalu perhati bebetul memang macam kepala alien...


Dipahamkan pada tahun 2010 gunung merapi ni meletuskan laharnye..Habis semua perkampungan disini...tapi yang pelik nye batu ni tinggal elok je....
Tu la gunung merapi nye...Sejuk tau kat sini...Nyaman betul....
tapi kalu die meletus..habis semuanye....
Ini adalah bukti tercetus nye lahar gunung merapi...
Tak ada ape yang tinggal...habis sudah semuanye......

Pada belah malam nye kami dibawa ke pementasan teater Rama sita...
pementasan di buat di pentas terbuka macam ni...
Masa tu kan hujan tapi mereka masih meneruskan persembahan...
Kagum i....:)
Korang tau idak sejarah pasal cerita Rama sita ni...Aku sampai kat sini baru la tau cerita asal nye...sebelum ni pernah dengar je tapi tak tau pon jalan cerita nye...hehhee...
Menarik jugak la...boleh bagi 5 bintang....
Nak tau boleh la search kat mane2 ea...aku tak arif sangat nak cerita..hehehhe
Selepas habis pementasan kami berpeluang bergambar dengan artis2 yang menjayakan pementasan ni...:)
Ini lah watak utama pementasan ini Rama dan Sita...Sita sangat cantik ok...:)

Hari ketiga hari terakhir kami disini,hari tu kami dibawa shoping saje...
Sebelum ni tak berkesempatan nak shoping sangat...Jadual padat la katakan...huuuu
Shoping naik kereta kuda ko tau....Hebat cilok2 kat tengah2 bandar raye...:) Tapi takut pon ado....


Shoping kat sane memang murah2 tapi punye la ramai orang susah juga nak shoping nye...
Mane yang sempat aje la aku shoping...:)
Ni dalam perjalanan nak balik ke lapangan terbang Jogyakarta sudah...


Babai Jogja...entah bile akan ku sane lagi...:)




Terima Kasih Daun Keladi Ada Masa Datang Lah Lagi

18 comments:

9n0L4 said...

huhhhh. dh sampai part 3. kalau dh balik ni, konfem tak sambung dh kot. hehe.

izan mama mia said...

meriah tgj semua gambaq tuu

Masha Meisters said...

haha...kuda pun kada laaaaaaaa....heeeeehok!

Chic Na said...

seriusla batu tu mcm kepala alien.. so takde part 4 la ni? heheh..

Cendol said...

borobudur,mmg la nama pun dah ajaib.haha
kirim salam dengan sita.boleh?haha

Cik Nur™ said...

meriahnya kak....seronok dapat jalan2....

kalau buakn org sana mmg kena pakai kai tu eh...nasib baik nampak cantik.hehehe

Aine Ainun said...

bestnya...boleh tgk tmt orang...

kena wajib ke pakai kain tu..comey ja..=)

Cik Aini said...

oooo mmg kena pakai kain tu ek,kalo ms nk tgkap gambar nk buang xbleh lah ea..abis suma gambar pakai kain tu la kan.hehehe
mesti sejuk kan mama Lela kan kat ats tu :)

Deqla Manjew said...

mmg sakan la percutian lela ni... batu tu mcm rupa org kan! ok la tu dah dpt ke sana.deqla ni x penahnya pegi..kohkoh...

Umi Nazrah said...

wah best nya jalan2 kat luar negara. teringin jugak tapi nak pergi new zealand. hehehehehe :D

Che Rosliza Che Mat said...

cutenya pulak nampak pakai kain tue...

Rosmiza Ali said...

Ramai yang cakap kat sana barang mmg murah2.. Teringin jugak nak shopink kat sana.. Bilalah agaknya ye.. Huhu~~

boni kacak said...

wah... menariknya.. saya tak sampai lagi ke sana.. wah.. cameron highland pun tak sampai-sampai lagi.. hehehe

aReLaN said...

belum balik lagi ke ni??? hihihi

are_lin@yu said...

meriahnya tgk...bla nk dpt p ni.hihi

Yana Libra said...

seronoknye~~~~ :)

Si Matatajam said...

Tu diaaa pusing2 sakan depa nooo..mentang2 la bujangan sementara..ha ha ha

N.Aima K said...

Wah seronoklah mmg teringin nak ke situ tp tggu anak besar sikitlah letih juga ni nak panjat bawak budak huuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All Right Reserved © Cute Mama ~ Design By Mama Arina