Tanggungjawab itu




Mengantuk..mata belum boleh lelap lagi...Masih melayan si comel bercakap itu dan ini...Suami ajak tgok tv,tapi kain masih banyak lagi belum berlipat dan berkemas..Buat depan tv si comel tu mesti mengacau..
Biar dulu la..main lagi dengan si comel aku Alesya...

Sudah penat bermain Alesya mula merengek..die dah ngantuk....Tukarkan pempes, bersihkan badan buat ape yang patut,die mintak susu pula...Sebelum tido kena minum susu dulu...
Dah kenyang minum mintak diurut pula...Ikut habit suami..nak tidur kena urut dulu...
Sudah siap nak kena popok dulu..manje anak mama ni...Baring sambil popok dengan kasih sayang..Sangat indah waktu itu.....

Alesya dah lena..mungkin dah mimpi agaknye...Oh ye...aku belum solat lagi..Ya Allah..ampunkan aku..Solat patut aku utamakan dulu....

Selesai solat suami mintak picit..lenguh kaki katanye...Picit suami dulu sambil berbual2 dengannya..Sampai terlelap2 suami..kecian die penat...Terima kasih ma..Abang tidur dulu ye.....

Aduh mata dah mengantuk ....bantal dah pangil2 je rase..Teringat pula kain yang terbiar tadi..Selalu suami tolong juga buat kerja rumah..mungkin hari ini die letih...

Selesai .....nak iron baju dulu la..pagi esok tidak kelam kabut...
Jam dah pukul 12 malam...Oh..Baju Alesya belum packing lagi..esok nak bawa g rumah nenek..
Eh...isi air panas dulu la ..karang Alesya bangun nak susu pula..Ada lagi pinggan kotor..Basuh dulu..Ermm  selesai...cuci muka dulu gosok gigi baru boleh tidur....
Zzzzzzz...




 

YA ALLAH KAU BERIKAN LAH AKU DAN KELUARGAKU  KESIHATAN YANG BAIK
BERKATI LAH  KELUARGA KAMI YA ALLAH
SESUNGGUHNYA KAU MAHA PEMURAH LAGI MENYAYANGI...
AMIN...

Terima Kasih Daun Keladi Ada Masa Datang Lah Lagi

20 comments:

~Sweet Honesty~ said...

mesti penat kan..tapi xkan terasa sgt bila kta ikhlas lagi2 berada disisi mereka yg disayang..

Cik Nur said...

Amin...!

tanggungjawab itu tak pernah habis kan..

baik yg dah kawin, mahupun bujang seperti saya...

moga kita di beri kekuatan dariNYA..insyaALLAH..!

lelamaisara said...

Betul...Moga Allah berkati kite semua...Amin...

ch@ said...

air tangan yg tidak pnh kering. huhuuu. abi takde for 2 days. maaaak tolon.

lelamaisara said...

Abi kerja luar ye.....tak pe boleh punye...auni kan ada....die kan super ...heee

BungaTulip said...

Besar pengorbanan seorang isteri kan..harap dapat pikul tanggungjawab itu sebaiknya..

mama sara nur said...

assalam
tq sudi kenal akak
betul bila kita ikhlas hilang segala kepenatan

Acik Erna said...

banayaknya kerja nak kena buatkan..tapi hati kiyta bahagia melakukannya untuk keluarga.

Chic Na said...

wahh besarnya tanggungjawab seorang isteri & ibu. sy salute! :)

Aine Ainun said...

Kan...besar tanggungjawab isteri..
Bila dihargai...rasa bahagis

Masha Meisters said...

xpe...asal berbaloi2 mak lela...

Arina Shamsul said...

seorang isteri dan ibu yang baik :) congratulation dear:)

Cik Rose Cute said...

Mesti penat...kerja campur gan melaksanakan kerja rumah...

aimaniman said...

tugas isteri dan ibu memang x pernah habis,.. tp yg pelik kita sanggup dan rela dan mampu melakukan semua tu, cuba kalau lelaki yg 'kuat' tu, belum tahu dia org boleh buat macam kita, penat kat tempat kerja sambung berperang kat rumah plak,.. murninya tanggungjawab ibu ni...

lelamaisara said...

Insyaallah....amin...

lelamaisara said...

Betul....istimewa betul anugerah Allah pada kite..

Arina Shamsul said...

aduiiii tarbayng pulak sedapnya tu dear:) hihi.tapi saya je yang makan pedas,suami tak makan sebab gastrik..so semangat nak buat sambal pedas2 tu merundum.hihi.

takpe insyaallah nak try la pas ni .hihi

Masha Meisters said...

ibu memg besar perananyer...xtaulah kalau mak aku xd...sape nak masak???????

heheheh

Cik Aini said...

tggungjawab srg ibu kan...
sgt besar!segalanya ibu..oh ibu kau lah ratu hatiku..huhu tetiba sayu plak..

9n0L4 said...

ibu tanggungjawab paling mulia. byk sgt ganjaran. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All Right Reserved © Cute Mama ~ Design By Mama Arina