Mari Manabung


Jom Menabung!!!

  •  Mulakan dengan nilai yang kecil dan hargai setiap sen yang kita ada. Yang penting buat jangan tak buat.
  •  Setkan target, untuk apa kita menabung.
  •  Gunakan kaedah visual. Kalau menabung sebab nak beli kereta, ha.. lekatkan gambar kereta yang kita nak beli supaya kita senang nak tengok hari-hari.
  •  Kira progres. Dari masa ke semasa, kita tengok berapa banyak yang dah kita kumpul, kemudian kita buat keputusan, nak tambahkan nilai tabungan ataupun nak kurangkan.
  •  Dapatkan pasangan ataupun kawan-kawan untuk bersaing siapa lagi banyak menabung. Bila ada persaingan baru ada semangat nak menabung.
Jadi, selamat mencuba dan semoga berjaya.

 Sebenarnye ini motivasi untuk diri sendiri jugak..ehehe..:)




Alesya pon pandai menabung tau...
 
 
p/s : konon2 menabung nak beli Tab..heeeeee...
 

Terima Kasih Daun Keladi Ada Masa Datang Lah Lagi

30 comments:

Aine Ainun said...

Sy mmg suka mnabung...
Bagis ajar anak dr kecik mnabung...

Wanieys said...

hihi alesya dah pandai menabung...comel jer tabung alesya...wani dh pun ajar qalief menabung sampai skang ni asal jumpa syiling jer dlm rumah semua dia masuk dlm tabung dia hahahaha

~Sweet Honesty~ said...

sweety punya tabung botol f&n tu..huhuhuhi

Che Rosliza Che mat said...

hihihi bagus kalau ajar anak kita menabungkan...Comel tabung tue...

9n0L4 said...

go go go alesya. amek segala syling buh dlm tabung ye. ;)

Deqla manjew said...

bagus dah didik anak dari mula utk menabung..dulu2 ada tabung ayam...tabung haji pun ada jugak kan..teringat dulu masa kecik2 deqla menabung semata2 nk beli patung barbie tu..tp bgs la x sshkan mak belikan apa yg deqla nk..usaha dptkan sendri.. :)

p/s : smpai sekrg deqla mmg suka tgk patung barbie tu..hihi..kebudak2an kan?? :p

dyabunga said...

dya pun skrg ni tgh menabung..hihi

mizz miaizzati said...

nak kumpul duit..kumpul le duit syiling..penuh tabung transfer kat bank hehe

Masha Meisters said...

hehe...suke menabung...tapi kadang2 jadi hengit2 tahik ayam....kakaka

|shuhadaothman|TM said...

shu ad tabung. tapi bila isi, ambil balik duit tu. hewhew. ni kes xde disiplin ^^

Mrs Velentine said...

anak sya pun menabung.

Deq's Qienz said...

wahhh bgus la..melentur buluh biar dr rebungg..hehee

wan nurul hezrina said...

waaa bagus alesya dok menabung=)kay nnt bleh beli mcm2 kay..simpan duit kay

ieedaz @ mama_isha said...

comelnye model tu yerk..heehe:)

cendol said...

baguih2 kecik2 dh pndai menabung..

N.Aima K said...

hahaha i loike!!

Yana Libra said...

saya nak menabung untuk kahwin ni~~~ hehe :P

Rohani Hashim said...

jom jom menabung ;) tp betol bagus diajar dari kecik.

Yumida said...

budak2 mmg bgs diasuh utk menabung dri kecik...spy mereka menghargai duit..ingat dulu2..sy tabung guna botol bedak powder tu..siap wangi lg syiling tu..hehe

Solehah Shamsuddin said...

alahai menabung yg da tabung kat rumah ni yg payah sbb tgn sll gatai nk korek duit alek.hehe

Sue PeLik said...

comeyynyaaaa hahahha
bukan nk ckp sal enrty g tgok bnda len lak anak mama erk? comey! :)

Nadia Elena said...

Sikit-sikit lama-lama jadi bukit..

^__^

Arina Shamsul said...

saya pun menabung juga ni dear..konon2 nak beli laptop baru ..hahaha.

Chic Na said...

cik na pun menabung gak tp syiling 50sen je. hehe.. simpan banyak2 ye alesya. :)

izan mama mia said...

menabung mmg elok dr kecik kan...

cikeyrah said...

comelnye tabung alesya ;) saya pun menabung jugak, tapi x ley tgk tabung tue penuh mst nak tgn gatal nak kuarkan,hihihi sekarang menabung dalam bank hihi

are_lin@yu said...

pandainya alesya menabung..hehe

Cik Nur said...

alololo comeinya alesya..!
lepas ni kena rajin2 menabung bantu ibu beli tab..hihih

aReLaN said...

bagus2. dulu saya pakai tabung buluh je.hehehe

wan nurul hezrina said...

wah wah skangnie mmg kena ajar anak2 menabung biar tahu harga kepayahan nak carik duit=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All Right Reserved © Cute Mama ~ Design By Mama Arina