Boleh ke mak??

 
Kringgg..kring.. ..Kring..
 
Hello...mintak tolong boleh,aku nak mintak air dengan mak kau lahhh
Anak aku demam tak baik2 lah ..
 
Ermm..dalam hati berkata, kalau demam bawak la pergi klinik atau hospital...
Die kata sudah bawak pergi klinik..macam2 klinik tapi masih demam lagi..
Baik sekejap pas 2 3 hari demam lagi...
Kesihan...
Aku tak nak hampakan die...
Bagitahu mak hasrat die...
Mak kata mak boleh tolong..
Mak ambil nama die dan anak nye...
Eh Bolek ke mak??
Pandai eh mak..
Setahu aku arwah atok dulu memang pandai la jugak...
Mak kate boleh tolong,just bacakan doa2 dan selawat je kat air tu..
Nanti minum dan mandi....
InsyaAllah...
Kita cube aje doa mintak kat Tuhan selebihnya Allah yang tentukan...
Kita usaha kan kata mak...

Selang beberapa hari die call lagi...
Lela,..Alhamdulillah anak aku dah sihat...
Senyum aku dengar...:)
Alhamdulillah...Kuasa tuhan...
Mungkin bukan sebab air mak aku tu pon...Tu semua Tuhan yang tentukan...
Kalau Dia berkehendak...semua boleh jadi...:)
Muhasabah diri sekejap aku...:)
 


 
 p/s: lame tak update blog...mintak maaf ye...Letih dan mood lari laa..heeee,Penat lepas majlis tunang adik hari tu...:)


Terima Kasih Daun Keladi Ada Masa Datang Lah Lagi

36 comments:

Mrs Velentine said...

insyaallah kalau yg dibaca 2 ayat suci

Suhana Shuib said...

Anugerah Allah tu..sekarang ni mmg susah nak cari orang cam mak awak tu..dah bkurangan..

۞ s.m.i.l.e ۞ said...

alhamdulillah... Allah yang Maha Menyembuhkan...

lama sudah tidak berkunjung ke sini...

Afasz said...

alhamdulillah.

Deqla manjew said...

iye la.. semua ketentuan Allah...

Arina Shamsul said...

tiada kesembuhan melainkan dari Allah.kita hanya mampu berusaha dan bertawal :)

Edy Fee said...

alhamdulillah dh sihat..kalau tak mesti risau je

cendol said...

oh mak akak boleh buat air penawar eh.
em btol,kita usaha je Allah yg tentukan mjadi ke tak

mama aryan said...

betul tu..kita cuma manpu berusaha apapun Allah yg tentukan..

dyabunga said...

sama mcm nenek dya..tawarkan air..dia cuma baca selawat je.huhuhuh

nn lylyn said...

Allah yg menentukan segalanye..die nk sembuhkan

Si Matatajam said...

Kat tmpt M pun ramai lg yg wat camtu... Tp bagi M semua tu dengan keizinan Allah semata-mata....

norhidana said...

kalu Dia berkehendak semuanya boleh... atuk akak pun sampai sekarang tolong btkan air tawar kalu sapa2 mintak... dia selalu akan solat hajat, n adalah amalan yg dia kene selawat atau solat sunat hampir sepanjang mlm... tp apa2 dia msti ckp, semua kuasa Allah

Cik Nur said...

Alhamdulillah..!

kita usahakan, tapi ALLAH yang menentukan..

Kesuma Angsana said...

sya pun kalau anak2 demam n x baik2 walau dah pi klinik merata akan cuba juga alternatif len.. yg penting kita usahakan

Masya said...

ape jua yg berlaku mmg dgn izin allah.. yg penting ade usaha..

saffiya_aleesya @ echa said...

alhamdulillah itu semua keizinan dari-Nya..kita hanya mampu berusaha dan berdoa mohon pertolongan dari Allah..

Chic Na said...

atas usaha mak awak & dgn keizinan Dia. :)

Wanieys said...

betul kita cuma ikhtiar membantu..semua yg berlaku dengan izin-NYA juga :-)

Aine Ainun said...

kuasa dia kan...
kita usaha, insyaallah=))

izan mama mia said...

mungkin juga....

Masha Meisters said...

hehe...xtahu la yek...semua tu kehendak dan izinya kan...

Yana Libra said...

semuanya dengan izin Allah swt..kita hanya boleh berusaha~ :)

N.Aima K said...

wah mungkin mak lela antara yang istimewa boleh mengubat dan menawar penyakit..dengan izin tuhan insyaallah

9n0L4 said...

sume pun busy kan skrg. termasuk saya lah tu. huhu. ke lauttttttttt. ;)

Yumida said...

alhamdulillah...dgn izinNya...juga sebahagian drpd usaha..asalkan x tersimpang drpd ayat syciNya...

Lynn said...

Salam Lela..

Takpe sekurangnya berikhtiar..tapi kena percaya semua tu kuasa Allah..Malangnya ade org taksub sangat dengan air tu..hehehe..

are_lin@yu said...

pernah jugak jadi macam ni...mungkin Allah perkenan doa pada saat itu...ada hamba Allah yang Allah beri dia kelebihan utk sembuhkan orang atas izin Allah..ayu percaya ;-)

nur anis said...

alhamdulillah..:)

aReLaN said...

tupun sebahagian dari usaha kita gak kan.alhamdulillah dah sihat balik.hehehe

~Sweet Honesty~ said...

kita cuma mampu berdoa, usaha dan tawakal saja.. yg lain urusan Allah..

p/s.. dh dpt replyan emel sweety??(^___^)

ieda said...

insyaallah dgn izinnya dik
doa dan ayat2 bacaan org tua2 nie adakalanya kena aje ngan org2 nie .. sooo x salah mencuba ;)
semua dgn izin darinya

eita said...

Sekadar ikhtiar kn....selebihnyer tawakal...

Rohani Hashim said...

Alhamdulillah dgn izin dari DIA kan...

wan nurul hezrina said...

yang penting usaha

Reena said...

Alhamdulilah :) kadang-kadang kita kena lebih usahakan? Yang tentukan tetap Allah SWT :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All Right Reserved © Cute Mama ~ Design By Mama Arina