Anak oh Anak


Ada dua jam lagi nak balik...Isk ...mengantuk sangat la...Sejak akhir2 ni selalu tidur lewat malam..Bukan kena wat kerja atau ape pon..kena melayan si kecil tu...Kenape Alesya tidur lewat sayang???
Anak2 korang macam tu tak?

Mungkin sebab die dah puas tidur siang...Pagi2 hantar Alesya gi rumah mak die masih sedap tidur kuar masuk kereta pon masih nyenyak tidurnya...Kadang aku balik kerja pon die tidur lagi...Mak kate die bangun kul 11 lebih...Wah....bukan men sedap lagi kamu tidur ye...Jeles mama ni...

Malam tadi aku dengar bunyi bising,aku celik mata tengok jam dah pukul 1 pagi...Dalam samar2 nampak Alesya hanya pakai baju saje..mane seluar n pampers die??? Tadi rasenye die dah baring sebelah aku...Bila mase la die bangun...
Isk...Sejak akhir2 ni Alesya asyik la buka pes die...Mungkin die dah tak selesa..Boleh ke Alesya di ajar pergi ke tandas dalam usia belum pon dua tahun ni???
Mama nak cuba la..... :)

Tahu tak Alesya buat ape malam2 hari tak tidur..Die men bola..Sepak bola macam budak lelaki..1,4,6 sepak...1,4,6 sepakkkkk....Mama ajar 123 sepak..die 146 sepak...heeee ada2 je...
Kadang2 yang buat aku geram die men bola sambil telanjang bulat...eee.....Sabar je la...

Mase hantar g rumah nenek ,Masih nyenyak tidur.Bantal bucuk jangan tertinggal!! Huuu

Ape pon kamu,mama tetap sayang kamu...Muaaaaaahhhh.......

Terima Kasih Daun Keladi Ada Masa Datang Lah Lagi

27 comments:

Lynn said...

Hmm nyenyaknya tidur...

Arina Shamsul said...

hahahaha..comel! comel!..alesya saya pun sama juga dear paling awal tido jam 11mlm,paling lewat jam 1 mlm..dok main je keja..

adakah nama alesya suka tidur lewat?hahaha

lelamaisara said...

La yeke.. Hehe...mungkin juga name alesya suke lewat tidur....

~Sweet Honesty~ said...

hehe..bab sepak 146 tu yg klakar..hahaha..pndai aleesya..

lelamaisara said...

Tu la mama ajar 123 die 146...huuu...

Cik Nur said...

cuba jgn bagi dia tidur siang, xpun..bila balik tu, akak kejutkan dia pelahan2..pastu main2 dgn dia bg penat..!

mlm msti dia tidur nyenyak..

lelamaisara said...

Akak pernah buat macam tu..tak berjaya..die tido awal dan bangun seawal 3 pagi

Chic Na said...

camne la dia bleh langkau jd 146 tu. mungkin senang nk sebut kot. huhuhu.. :)

LYAfrina said...

alahai.. sama mcm asya..dia tdo siang, bla mlm mula berjaga

Yana Libra said...

sedapnye dia tido..jeles saya..hehe~~

Jendela Hati said...

hehe cutenye baca kisah anak oh anak nie... anak sy lak sesubuh dah tegak bangun walaupun ari cuti huhu...xleh nak bgn lewat lgsg...

Dieyna said...

146... terer mengira tu.. hehe exercise di malam buta

lelamaisara said...

Mungkin juga senang nak sebut....ajar sampai sepuluh kadang betul kadang tak betul...hahaha

lelamaisara said...

Same juga ye lyafrina....macam2 kan

lelamaisara said...

Memang tak leh nk bgun lewat...hehehe

lelamaisara said...

Yana n diena: sedap memang die tido...

Hahaha...terer sagt mengira la tu...

Tihara said...

tedap nyer anak titon..hehe..bahasa ape la saya cakap ni..sy takleh kalo nampak budak2 otomatik bahasa pelik2 keluo..:)

ieda said...

ekekek akk x suke tido lewat tapi anak2 memang suke .. agaknye kalau dah jadi mak nie penat koot x dan nak tido lewat ekekke ;')

mzhany said...

hihi comey je 146 sepak..hehee

etuza said...

Bersabarlah dalam harungi kehidupan bersama anak ya.

dyabunga said...

lenanya aleesya tidur..

lelamaisara said...

Insyaallah..terima kasih..

Karukord Jagau's said...

(^_____________^)

Cik Rose Cute said...

Sedapnya kek tue...syifa minum susu badan...sampai sekarang...

9n0L4 said...

cube jaya pape strategi slame 40 hari. insha Allah nnt die akan bese dgn rutin. ;)

Cik Aini said...

pandai Alesya..terus 146 eh..ntah2 mama dia yg ngajor tak.heheehe

QasehnyaRania said...

good girl :D
nyeynyak je alesya tido ye :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All Right Reserved © Cute Mama ~ Design By Mama Arina