Sekadar Renungan.



Sepasang suami isteri melangkah masuk ke Pusat Haemodialisis sambil berpimpinan tangan..Mereka terus menuju ke kaunter pendaftaran..

Dengan ramah aku meyambut kedatangan mereka...Bermula la tugas aku hari ini...
" Pakcik penat la hari ini" Kata si suami kepada aku...."Pakcik hari ini jadi suri rumah,macam2 pakcik buat" katanya lagi...
" Baru pakcik tahu tugas surirumah bukan senang, Habis awak balik kerja macam mana? tak penat ke??"
Aku hanya senyum penuh makna..

Si Suami membawa si isteri ketempat rawatan..Layanan yang baik di berikan kepada si isteri..Alangkah bahagianya mereka..
Adakah aku akan dilayan begitu dikala aku sakit ,hati kecil ku tertanya2..
Isk....Aku terfikir bukan2 pula...InsyaAllah.....


Kadang2 aku sedih tengok suami yang menengking2 isteri.Depan2 kami mereka buat macam tu..Isteri kamu kan sakit,tak boleh ke bertimbang rase sikit...Hmmmmm....



Terima Kasih Daun Keladi Ada Masa Datang Lah Lagi

22 comments:

~Sweet Honesty~ said...

penah juga terserempak dgn suami isteri begaduh..c suami tgh kendong ank,pastu dia kta kt isteri dia 'aku bunuh kau..aku bunuh kau..' sambil acu pisau kontot.. ngeriii la..

kalo ye pun nk berbunuh, letak la dulu ank tu kt bawah..tak la ank tu tejojol bijik mata tgk maknya mati kan..

Astagfirullah... mencarut dah..

lelamaisara said...

Wahhhh..dasyatnye ...ngeri je kan sampai nak berbunuh plak....

Yana Libra said...

harap2 bila dah kawin, leh kekal macam tu..huhu :)

Arina Shamsul said...

bahagianya mereka,

rasa sangat bahagia bila kita disayangi dan dihargai kan dear :) terutamnya dari orang2 tersayang :)

Acik Erna said...

alhamdulillah kita tidak dilayan begitu

aimaniman said...

harap2 pasangan suami isteri lain mencontohi pasangan tu, sejuk hati akak mendengar, alngkah manisnya kalau akak menerima layanan seperti siisteri sampai bila2.. mampu ke?

Cik Nur said...

seronokkan tgk pasangan mcm tu..

nur pernah tgk lelaki yg cuba menepis tgn isterinya ketika hendak melintas jalan..

tuhan sj yg tahu perasaan wanita yg di tepis suaminya sendiri..

nur yg tgk pun rasa sedih...

Aine Ainun said...

Kan...walopun x alami, tp kesian tgk perempuan dperlaku mcmtu...
Perempuan bkan utk disakiti...

Chic Na said...

sweetnya diorang tu walaupun dh berusia. susah nk jumpa. yg slalu jumpa, sorg jln depan sorg jln belakang. :)

lelamaisara said...

Orang sakit ni kadang memang banyak ragam....Tapi saye kagum dgn si suami ni..memang sabar die melayan si isteri..

Saye pon kadang2 hilang kesabaran melayan kerenah orang sakit disini...huuu...
Astagafirullah....Ampunkan aku YaAllah aku manusia biase....

Cik Rose Cute said...

HISH! SELALU JUGAK TENGOK...

izan mama mia said...

alangkah bahagianya mereka..

hai salam kenal...

Kazman / Sue said...

kita doa untuk yang terbaik hendaknya...

kakcik said...

Tidakkah suami itu tahu betapa isterinya sangat penat dengan segala urusan rumahtangga yang tak pernah sudah? :(

lelamaisara said...

Tau kot tp wat tak tahu...heee

CintaZulaikha said...

stakat ni alhamdulillah sb suami melyan sy dgn baik ketika tak sihat..:)

lelamaisara said...

Alhamdulillah...

..::Mama Chrysalis::.. said...

Sangat comel....Itu maknanya anak kita belajar dr apa yang kita lakukan...Anak saya pun sama..bila sebut Allahu Akbar..terus angkat tangan nak takbir...:-)


Jom jemput singgah blog saya...http://mamachrysalis.blogspot.com/

Lara E'dayou said...

salam singgah .. :)

Miss BaNu said...

sweetnyer mereka..
saya pernah tgk pasangan yg si suami menengking dan memaki hamun si isteri depan org ramai..atas sebab yg remeh...panas baran betul si suami tuh..malu giler kot isteri die..nasibla isteri die nih jenis penyabar kalau perempuan lain mahunya perang mulut juga kt situ huhuhu..

9n0L4 said...

pantang jugak tgk scene marah² mngamuk² ni. mcm org takde iman bile mengarut bagai kan.

Cik Aini said...

suwitnya..
harap2 jodoh ai pun dgn org yg mcm ni..yg stiasa mghargai isteri mereka.amin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All Right Reserved © Cute Mama ~ Design By Mama Arina