Sejuk perut mama

 
Semalam masa nak solat magrib Alesya sibuk la nak ikut juga bersolat...
Aku letakkan sejadah sebelah sejadah aku dengan harapan die tak kacau aku..
 
 
Aku solat die pon ikut solat...Tak kusyuk aku jadinye bila Alesya mengomel kuat,konon2nye bace surah la tu.....Kuat betul suaranya,kalah suara papanya solat...hihihi..Entah ape yang dibacenya...Ajim ajim..je yang aku paham...
 
Akhirnya aku tergelak sendiri..Terbatal solat aku...Astagafirullah...Tak tahan pulak aku tgok gelagat die...Cepat2 aku snap pic die...Ada amik video tapi tak bleh plak nak upload..hahaha..tak reti...
 
B....nak solat ke nak gelak tu..tegur suami aku dari luar bilik...
Opsss kan dah..Ampun tak wat ag....Aku angkat Alesya bawa ke luar.. kunci pintu dan sambung solat balik...Terjerit2 Alesya kat luar nak ikut aku masuk...huuu.....
 
Sujud versi Alesya..

Tak pe la belajar dulu ye sayang..lame2 nanti pandai solat,jadi anak yang solehah ye...Amin...
Sejuk pulak rase perut mengandungkan die...hihihihik...Baik yang kite tunjuk kat die baik la yang die ikut,begitu la sebaliknya...

Terima Kasih Daun Keladi Ada Masa Datang Lah Lagi

22 comments:

CintaZulaikha said...

hahhahha, sama sgt ngn anak saya, cenggitu jugaklah gayanya. kita sujud, dy sujud, kita rukuk dy rukuk..mmg tak khusyuklah solat kita..yg ptg dia nak blajo, yer tak??? hehhe

salam kenal juger..

Acik Erna said...

alhamdulillah..sejuk perut ibu..semoga berterusan dan jadi anak solehah

Kazman / Sue said...

heee3x.... sejuk perut mama sejuk lagi kami melihat teletahnya... memang kena terap dari kecil... tersenyum tengok terletahnya...

Arina Shamsul said...

hahaha..alololo bainya alesya..hihi.
semoga besar jadi anak solehah ye sayang :)

alesya saya pulak lain dear,dia tak boleh tengok kalau sapa2 sujud,dia berusaha nak angkat kepala kita juga,nak tengok muka kita.hihi

tah apa yang difikirnya mungkin risau kot orang tu lemas ke apa.haha.

alhamdulillah baik yang kita buat,baik yang mereka lihat,mudah2an baik la juga akhlak mereka kan?amin~

Cik Nur said...

dah pandailah alesya...
baguslah tu..sekurang-kurangnya dia mahu ikut. :)

Karukord Jagau's said...

hehehee....tunggu beso sikit ye....nnt leh ikut solat sesame :)

Chic Na said...

bagusla tu. cepat belajar. kecik2 pun dh rajin nk solat. hehe.. comel je. :)

Dieyna said...

HAHA HANNAH SUJUD PUN MACAM TU... HEHE BUDAK2 NI MEMANG DIEYNA TAG LELA JOIN CONTEST NI

http://dieynajoincontest.blogspot.com/2012/04/contest-my-feveret-food.html

lelamaisara said...

Moga2 sampai besar la rajin nak solat..hee

kakcik said...

Comel saja bila anak2 yang masih kecil buat macam tu, kan? Semoga dengan pendedahan awal itu, akan menjadi kebiasaan baginya nanti. :)

Kazman / Sue said...

aleysa tak habis sujud lagi ker...

Papa Mifz said...

comel jer dio sujud mcm tuh...hehe

Ayuni said...

bagusnye...

dyabunga said...

semoga aleesya jd anak yg solehah..

lelamaisara said...

Kih kih tak habis lagi....

Tihara said...

Alhamdulillah, bagus ajar dari kecik bagi kenal mengenal cara solat..tp tu dah tido tertiarap..hehe, lucu lah..nice :)

salam kenal dari blog Jaa ;)

Salmiza said...

anak2 blaja dgn kaedah peniruan.. Bagus2..:-)

salam kenal..

LYAfrina said...

alahai..so sweetnyerrr...
itukan..bbunga gembira hati kt kalo ank kt tjkkan sesuatu y +ve kan

M@W@R Q@SeH said...

bdk skang mmg rajin nk mengikut cara kita solat...malu la kn pd yg x solat tu...bdk2 pn tau nk brsolat...

Khairunnisa' said...

Aw! Sometimes I feel like having my own child. To experience this cute little things they do.

Nisa'

9n0L4 said...

bagusnye mama. melentur buluh biar dari rebung nya. ;)

Cik Aini said...

heheehe
satu permulaan yg baik nih Alesya.
nti besar jd ank yg solehah tau Alesya..sejuk perut mama :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All Right Reserved © Cute Mama ~ Design By Mama Arina